انواع زونکن

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

زونکن مرغوب

زونکن اداری یک پوشه یا کلاسور بزرگ و محکم است که برای بایگانی کردن تعداد زیاد اوراق و اسناد و قبوض طراحی شده است. انواع زونکن ها در برابر فشار مقاوم هستند و تا یا شکسته نمیشوند. جنس انواع زونکن معمولا از مقوا، چوب یا پلاستیک است و تنوع طرح و رنگ زیادی دارند.

جنس قفل انواع زونکن ها معمولا از فلز ضدزنگ است و دوسر قفل خیلی خوب باهم چفت میشوند. نگهداری مدارک در زونکن با وجود این قفل های فلزی راحت است و امکان بهم ریختن یا بازشدن آن وجود ندارد.

زونکن ها به رطوبت و ضربه حساس نیستند اما با این حال بهتر است در جای مناسب نگهداری شوند. بایگانی کاغذها باید در جایی دور از رطوبت و نم باشد. استحکام زونکن سلامت اوراق بایگانی شده را تضمین میکند. در هر زونکن میتوانید حدود 600 برگه را به راحتی نگهداری نمایید.

رنگ بندی در طراحی انواع زونکن این امکان را به ما میدهد تا برای هرموضوع یک رنگ را برگزینید. به این ترتیب هر پروژه یا مشتری و یا هربخش سازمان میتواند رنگ مخصوص به خود را داشته باشد.

گنجایش انواع زونکن بسته به استاندارد آن متفاوت است. زونکن ها بین دویست تا پانصد برگه را در خود جای میدهند. بهتر است تلاش نکنید بیش از اندازه کاغذ داخل زونکن بگذارید چون ممکن است منجر به پارگی کاغذها شود. میتوان برای دسته بندی کاغذها در زونکن ازکاورهای نایلونی استفاده کرد. این کاورها کار بایگانی را راحت تر می نماید.

آشنایی-با-انواع-زونکن

 

تفاوت زونکن ها در چیست ؟

علاوه بر جنس و سایز زونکن خصیصه دیگری که میان زونکن ها تفاوت ایجاد میکند اندازه عطف آنها است. اندازه عطف زونکن مشخص میکند که چه تعداد کاغذی درون زونکن جای میگیرد. زونکن ها، کلاسورهایی هستند که عطف زیر دو سانت دارند و برخی از آنها عطف حدود 8 سانت دارند.

حلقه آرک یا قوسی

حلقه قوسی برای زونکن های قطور استفاده میشود تا کاغذها هم تراز و منظم روی هم قرار گیرند. ورق زدن برگه ها با وجود حلقه قوسی خیلی راحت نیست اما به نظم زونکن کمک میکند.

حلقه گرد یا دایره ای 

حلقه های گرد معمولا در کلاسورها به کار میروند و حجم کمتری از کاغذ را به نسبت زونکن در خود جای میدهند. زونکن های کوچک حلقه های گرد مانند حلقه های کلاسور دارند.

حلقه نیم دایره یا D شکل 

زونکن ها با حلقه D شکل گنجایش بیشتری برای کاغذ دارند و با وجود این حلقه ها ورق زدن راحت تر است. باز کردن و بستن حلقه ها در این حالت کمی سخت تر از سایر زونکن ها است.

آشنایی با انواع زونکن تک تحریر زونکن فانتزی

  • ۰۰/۰۱/۱۵
  • سعید محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی