انواع زونکن

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لیست قیمت خرید 39 مدل زونکن اداری با کیفیت با قیمت ارزان

زونکن ها کلاسور های بزرگ و قطور تری هستند که در سازمان ها و ادارات مختلف برای نگهداری اسناد، پرونده ها و … به کار می رود. این وسیله یک پوشه ی محکم مقوایی، فلزی یا چوبی است که در سایز های مختلف مانند A4 تولید می شود. این کلاسور ها دارای گیره های فلزی است که کاغذ ها و اسناد را نگهداری می کنند.

در این مطلب قصد داریم که به این موضوع بپردازیم که زونکن چیست و چه کاربرد هایی دارد. زونکن در واقع همان کلاسور می باشد که چون اولین تولید کننده ی آن فردی به نام فردریک زونکن آلمانی بوده، مانند بسیاری از محصولات دیگر در ایران مانند کلینیکس، تاید و … مردم به این کلاسورها نام تولید کننده ی آن را نسبت دادند. پس برخلاف تصور عموم این کلمه یک واژه ی لاتین، فرانسوی و … نیست. زونکن ها کلاسور های بزرگ و قطور تری هستند که در سازمان ها و ادارات مختلف برای نگهداری اسناد، پرونده ها و … به کار می رود. این وسیله یک پوشه ی محکم مقوایی، فلزی یا چوبی است که در سایز های مختلف مانند A4 تولید می شود. این کلاسور ها دارای گیره های فلزی است که کاغذ ها و اسناد را نگهداری می کنند. کاغذ ها و پرونده هایی که درون این وسیله قرار می گیرند بایستی پانچ شوند یعنی سوراخ هایی در کناره های آنها ایجاد شود تا بتوانند در میله های تعبیه شده در آن  قرار بگیرند. برخی از اسناد و پرونده ها از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار هستند و نمی توان آنها را پانچ کرد بنابراین برای نگهداری آنها در این وسیله می توان از کاور های کاغذ  استفاده نمود که دارای سوراخ  می باشند. این کلاسور ها ظرفیتی حدود 200 الی 600 برگ کاغذ دارند. این کلاسورها بر اساس معیار هایی نظیر سایز، جنس، ظرفیت، نوع طراحی، نوع حلقه ها و … با هم متفاوت هستند. این وسیله برای مشاغلی مناسب است که با   حجم زیادی از پرونده و برگه های کاری سر و کار دارد زیرا موجب دسته بندی و سازماندهی اسناد و کاغذ های شما می شود.

زونکن چگونه می تواند به شما کمک کند؟

بیشتر زونکن ها روی قسمت عطف خود محلی برای برچسب گذاری و یا قرار دادن کارت دارند. با وجود این امکان شما می توانید از هر کلاسور برای یک دسته بندی استفاده کنید و در صورت نیاز خیلی زود بتوانید به پرونده های مربوط به هر دسته بندی دسترسی پیدا کنید. زونکن ها دارای تنوع رنگ بسیاری هستند و این رنگ بندی های مجزا نیز در دسته بندی هر کدام از محتواهای درونشان تاثیر خوبی دارند. علاوه بر مزیت ایجاد دسته بندی های منظم و سازمان دهی شده این کلاسور ها جلوه ی زیبایی را به محیط کار شما می بخشند.

انواع زونکن

  • زونکن با حلقه ی دایره ای: این زونکن ها در واقع همان کلاسور ها هستند که حجم کمتری کاغذ کلاسوری را در خود جای می دهند.
  • زونکن با حلقه ی آرکی یا قوسی شکل: حلقه های آرکی معمولا برای زونکن های قطور به کار می روند. ورق زدن کاغذ ها در این کلاسور ها به سادگی نمونه های با حلقه های دایره ای نیست.
  • زونکن با حلقه ی نیم دایره ای یا D شکل: این کلاسور ها هم گنجایش بالایی دارند هم ورق زدن برگه ها در آن کار سختی نیست. تنها درج کردن یک ورقه ی جدید یا برداشتن آن از داخل زونکن کمی ممکن است دشوار به نظر برسد.
  •  
  •  

     برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

    سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید
  • سعید محمدی