انواع زونکن

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کوپلر میلگرد یا Coupler نوعی اتصال مکانیکی است که جهت وصله کردن میلگردها به هنگام آرماتوربندی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این اتصال مکانیکی برای میلگردها در ساخت انواع سازه ‌های بتنی کمک می ‌کند و از ایجاد اورلپ و سنگین شدن آرماتوربندی جلوگیری می ‌کند. اتصال مکانیکی کوپلر در همه جهت و همه خم‌ های میلگرد می ‌تواند استفاده شود. شکل ظاهری وصله کوپلر از نظر کاربرد متفاوت است ولی در هر شکلی که باشد درون آن تو خالی است. دو سر میلگردهایی که قرار است به هم وصله شوند، در دو طرف کوپلر به روش خاصی که در ادامه توضیح خواهیم داد قرار گرفته می ‌شوند. کوپلر میلگرد در انواع مختلفی تولید می‌ شود که هر نوع برای نوع خاصی وصله کردن مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 

کوپلر استانداردآچارکوپلر|کاوه گستر

 

میلگرد یکی از مهم ‌ترین المان ‌های تشکیل ‌دهنده اسکلت ساختمان است. فرقی ندارد که اسکلت ساختمان فلزی باشد یا بتنی، آرماتور نقش اساسی در اجرای آن ایفا می ‌کند. آرماتور در واقع از میلگردهایی تشکیل می‌ شود که از جهات مختلف به هم متصل شده باشند. برای محکم کردن و کنار هم قرار دادن میلگردها از روش‌ های مختلفی همچون سیم مفتول یا اتصالات اورلپ overlap استفاده می ‌شود. در گذشته این روش ‌ها موجب بروز معایبی برای اسکلت ساختمان می شد که استفاده از آنها را محدود می ‌کرد. اما اکنون از روش و ابزار دیگری برای اتصالات میلگردها بهره می ‌گیرند که اتصالات کوپلر coupler نام دارد. به عملیات کوپلر میلگرد کوپلینگ coupling گفته می ‌شود که امروزه کاربرد خیلی زیادی در ساختمان ‌سازی و ساخت اعضای بتنی پیدا کرده است.

  • ۰۰/۰۴/۰۵
  • سعید محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی